Klachten over onze dienstverlening of producten

U heeft een medische verstrekking geleverd gekregen. Ondanks het feit dat wij uitgebreid met u de mogelijkheden, onmogelijkheden en eventuele beperkingen van de verstrekking hebben besproken, kan het toch zo zijn dat de verstrekking niet voldoet aan de eisen die van een dergelijke verstrekking mag worden verwacht.

Wij leggen u uit hoe u kunt handelen in het geval u niet tevreden bent over de geleverde verstrekking.

Indien wij een ‘ontevredenheid‘ van u hebben vernomen zullen wij deze desgewenst als klacht in behandeling nemen conform de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector.
1. Teneinde uw klacht in behandeling te kunnen nemen verzoeken wij u bijgesloten ‘klachtenformulier’ in te vullen en dit naar ons te sturen ter attentie van mevr. J. Brouwer. Wij zullen er alles aan doen om samen met u de juiste oplossing te vinden.
2. Mocht de klacht niet oplosbaar blijken dan kan de klachtenregeling HSBN misschien voor u uitkomst bieden. Na de aanmelding van een klacht door u als klant zijnde neemt het secretariaat HSBN de taak van klachtenfunctionaris op zich en wordt eerst een bemiddelingspoging ( mediation) gedaan. Met een frisse kijk op de klacht wordt onderzocht of deze alsnog op te lossen is. Deze bemiddeling is geheel voor alle partijen vrijblijvend en een eventueel advies is dan ook niet bindend.

3. Mocht de bemiddeling onverhoopt geen uitkomst bieden, dan kan aanmelding van de klacht bij de klachtencommissie HWK de volgende stap zijn. Het doorzetten van de klacht bij de klachtencommissie doet u bij het secretariaat HSBN. De klachtencommissie zal middels haar voorzitter bepalen of uw klacht ontvankelijk is of niet. Wanneer de klacht ontvankelijk is betekent dit dat de klacht door de klachtencommissie in behandeling kan worden genomen. Mocht dus de klacht door de klachtencommissie ontvankelijk worden verklaard dan dient u €75,- naar de rekening van HSBN over te maken. Na betaling wordt dan de klacht door de klachtencommissie in behandeling genomen. Dit kan geheel schriftelijk gebeuren, maar wanneer de klachtencommissie dit nodig acht kan er ook gebruik gemaakt worden van een hoorzitting. Wanneer bij de uitspraak van de klachtencommissie u in het gelijk wordt gesteld dan wordt de € 75,- teruggestort op uw rekening.

De uitspraak van de klachtencommissie HSBN is bindend voor onze leden, dus ook voor Ornatrix b.v..

Het aanmelden van de klacht bij het secretariaat HSBN ( Haarwerk Specialist Branche Organisatie) kunt u HIER doen.

Contactgegevens HSBN: Website: www.hsbn.nl (klanteninformatie) ;

E-mail: secretariaat@hsbn.nl

Wilt u contact met een van onze experts?
Maak dan gelijk hier uw afspraak

Contact

Heeft u een vraag? U kunt ons via het onderstaand formulier vrijblijvend een bericht sturen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.